Sommige zinnen blijven hangen omdat ze precies raken wat je voelt. Hier vind je de mooiste spreuken over algemeen - om mee te delen, op een kaartje te zetten, of gewoon even bij stil te staan.
Het leven wordt makkelijker als je stopt met ertegen te vechten. De regen valt, of je nou klaagt of niet. Verkeer blijft bestaan, of je je druk maakt of niet. Mensen doen wat ze willen, of jij je zorgen maakt of niet. Focus op wat je kunt veranderen. En laat de rest los.
Lees deze spreuk →Hier vind je een compleet overzicht van alle spreuken binnen dit thema. Ze zijn gesorteerd op populariteit (likes, delen en reacties).
Het leven wordt makkelijker als je stopt met ertegen te vechten. De regen valt, of je nou klaagt of niet. Verkeer blijft bestaan, of je je druk maakt of niet. Mensen doen wat ze willen, of jij je zorgen maakt of niet. Focus op wat je kunt veranderen. En laat de rest los.
Soms is geluk gewoon dat je fiets het doet, het brood lekker ruikt en iemand "fijne dag" zegt.
Soms vergeet je hoe wonderlijk het is dat 's ochtends je ogen opengaan, dat je in een huis wakker wordt, misschien wel de vogels hoort fluiten en dat een nieuwe dag jou begroet.
Stop met je te schamen voor hoe vaak je bent gevallen, en wees trots op hoe vaak je bent opgestaan.
Soms is iemand niet meer bij je, maar blijft hun liefde als een zachte deken om je hart.
Het leven is vreemd. Je komt met niets. Je bent je hele leven van alles aan het najagen. En uiteindelijk vertrek je weer met niets. Zorg ervoor dat je hart meer verzamelt dan je handen.
Hé mooi mens, kijk eens hoe ver je al bent gekomen. Al die uitdagingen die je hebt doorstaan, alles wat je hebt overwonnen en alles wat je al hebt bereikt, dat is zo ongelofelijk knap. Daar mag je trots op zijn.
To-do-lijstje voor vandaag: Lachen. Me niet druk maken om kleinigheden. Positief denken. Lief zijn. Dankbaar zijn. Gelukkig zijn.
Soms is het mooiste dat je kunt doen: je gezicht in de zon houden, de wind door je haren laten gaan en denken: wat fijn dat ik dit meemaak.
Heb jezelf op dit moment even extra lief. Dat verdien je. Je bent zoveel aan het balanceren, je draagt dingen die niemand ziet en je doet zo je best. Wees mild voor jezelf.
Ik begin te leren dat ik niet op alles hoef te reageren wat me stoort. Vaak hoef ik alleen maar te ademen, het los te laten en mijn rust te beschermen.
Hoe ouder ik word, hoe minder ik mezelf wil bewijzen. Ik hoef geen applaus, geen gelijk, geen race. Ik wil ruimte, warmte, eenvoud en tijd om te ademen.
Je leeft gelukkig als je leert om minder te moeten. En meer te mogen. Vooral van jezelf.
Ik wil dat je het weet. Het feit dat jij er bent. Dat je doorgaat terwijl het moeilijk is. Dat je geeft terwijl niemand het ziet. Dat je zorgt terwijl jij ook zorg nodig hebt. Dat telt. Jij telt. Ik wil dat je het weet.
Soms is een avondje thuis de fijnste luxe die er is. In je pyjama, met warme sokken en een kop thee, vier je de rust en geniet je van het simpele geluk van niets moeten.
Zes luxe-dingen in het leven: 1. Tijd 2. Gezondheid 3. een rustige geest 4. trage ochtenden 5. zinvol werk 6. een huis vol liefde
Als je zó hard moet lachen en je probeert te stoppen, maar je kijkt die persoon aan en je moet weer lachen. Het beste gevoel dat er is!
Het grappige aan ouder worden: je zicht wordt misschien zwakker, maar je vermogen om door mensen heen te kijken wordt veel sterker.
Als je ouder wordt, stop je met het najagen van grote dingen en begin je de kleine dingen te waarderen. Tijd alleen doorbrengen, genoeg slaap, goed eten, lange wandelingen en waardevolle momenten met geliefden.
Soms is het niet het berichtje zelf, maar het gevoel dat iemand even aan je dacht dat je hele ochtend anders maakt.
Je mag vallen, huilen, twijfelen. Maar vergeet niet dat je altijd weer opstaat. En dat is wat telt.
Doe alles met een goed hart en verwacht niets terug. Dan zal je nooit teleurgesteld raken en zal je veel wijzer worden.
Het beste aan ouder zijn dan 50? Al onze domme daden gebeurden voor het internet en mobiele telefoons bestonden. Dus er is geen bewijs!
Kies er altijd voor om gelukkig te zijn. Maak meer fotos. Leg je leven vast en bewaar je herinneringen. Koester elk moment, want het leven heeft geen terugspoelknop.
De meeste stress komt niet van wat je doet, maar van wat je denkt of vindt dat je moet doen. Stel prioriteiten en focus op een ding tegelijk.
Een goede gezondheid komt niet altijd voort uit medicijnen. Meestal komt het voort uit rust in je hoofd, vrede in je hart, vrede in je ziel. Het komt voort uit lachen en liefde.
Wanneer je hoofd vol is, voeg er dan geen drukte aan toe. Doe iets eenvoudigs en zachts. Zet thee, voel het warme licht, adem en laat je hart even landen.
Je mag moe zijn, teleurgesteld, stil. Er is niets mis met even niet sterk te zijn.
Niet iedereen krijgt de kans om oud te worden. Waardeer iedere dag die je krijgt.
Soms voel je de aanwezigheid van iemand die er niet meer is. Dat is de liefde die
Geluk gaat niet over krijgen wat je wil, maar over genieten van wat je hebt.
Waar je van droomt, daar kun je niet van wakker liggen.
Degenen die we liefhebben verdwijnen niet uit ons leven. Ze lopen met ons mee. Ongezien, ongehoord, gemist, maar toch altijd dichtbij en in ons geliefd.
Hoe mooi is het om een vriend of vriendin te hebben die alles van je weet en nog steeds van je houdt.
3 dingen die we kunnen leren van een kind: 1-Wees altijd nieuwsgierig 2-Wees gelukkig zonder reden 3- Ga voor wat je wil
Wees niet bang om mensen kwijt te raken. Pas goed op dat je jezelf niet kwijtraakt terwijl je anderen blijft pleasen.
De beste dingen in het leven zijn gratis: knuffels, glimlachen, waardering, vrienden, familie, slapen, liefde, lachen, dansen en goede herinneringen.
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar het is wel belangrijk dat we respect voor elkaar blijven behouden.
Blijf niet hangen in het verleden. Dat is voorbij. Raak niet gestrest van de toekomst. Zo ver is het nog niet. Leef in het heden en geniet.
Als je glas halfleeg is, gooi de inhoud in een kleiner glas en stop met klagen.
Iemand zei me: 'Alleen de mensen die echt om je geven, kunnen je horen als je stil bent.'
Het leven is beter als je veel lacht, soms goed huilt en dankbaar bent voor alles wat je hebt.
Soms vind je je geluk in thuis blijven, je eigen ding doen en 'nee' zeggen tegen dingen die je niet wil. Blijf trouw aan jezelf.
Als je ouder wordt, leer je dat stil zijn soms veel krachtiger is dan nog even je punt willen maken. Toch?
Je bent hier om te leven. Niet om te verdienen. Niet om te stressen. Niet om je te bewijzen. Leef je eigen leven en doe wat je gelukkig maakt.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat ik geen drama, conflicten of stress wil. Ik wil een gezellig thuis, lekker eten, en omringd zijn door blije mensen.
Maak je niet druk over mensen die achter je rug over je praten. Ze houden zich bezig met iets wat zij niet kunnen veranderen.
Als je goed alleen kunt zijn en dan tevreden kunt zijn met jezelf, dan ben je een krachtig persoon.
Soms vind ik het gewoon heerlijk om even alleen te zijn. Niet omdat ik boos of verdrietig ben. Nee, gewoon omdat ik dan weer tot mezelf kom, rust vind en mezelf weer kan opladen.
Soms vermindert je vriendenkring in omvang, maar vermeerdert het in waarde.
Hoe ouder ik word, hoe minder snel ik onder de indruk raak van iemands geld, sociale status of functietitel. Ik let veel liever op hoe iemand zich gedraagt.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik het waardeer om thuis te zijn en absoluut niets te doen.
Het is oké om oudere kleren te dragen, niet de laatste versie van een telefoon te hebben en tweedehands spullen te kopen. Het is oké om tevreden te zijn met wat je hebt.
Neem op tijd afstand van alles wat je slechte energie bezorgt. Je hoeft het niet uit leggen of te verklaren. Het is jouw leven. Doe wat je gelukkig maakt.
Wat is het toch fijn om bij mensen te zijn die nauwelijks klagen of roddelen. Mensen met heerlijke positieve energie, die dankbaar zijn en waardering voor elkaar uitspreken.
Eén van de gelukkigste momenten is wanneer je de moed vindt om los te laten wat je niet kunt veranderen.
Soms heb je alleen maar een knuffel nodig. Geen meningen, geen advies, geen wijze raad. Gewoon een knuffel.
Ik jaag niet meer achter mensen aan. Als ze het leuk vinden om tijd met me door te brengen, doen ze dat. Zo niet, dan ben ik tevreden met mijn eigen gezelschap.
Wees dankbaar voor de moeilijke mensen in je leven. Ze hebben je duidelijk gemaakt hoe jij niet wil zijn.
Hoe mensen over je denken, daar ga jij niet over. Probeer het ook niet. Leef je leven, heb plezier en geef het beste van jezelf.
Ik hou ook van de vrienden die ik dagen, weken of maanden niet zie en toch bij iedere ontmoeting weer opmerk hoe sterk onze band is.
Hoe ouder ik word, hoe meer ik de waarde zie van een rustige avond thuis, waar stilte een luxe is en rust een schat.
Vriendschap is niet hoe vaak je elkaar ziet, maar hoe veilig en vertrouwd het voelt als je elkaar weer ontmoet.
Het komt goed. Misschien anders dan je dacht. Misschien langzamer dan je hoopte. Maar beter dan je nu kunt bedenken.
Geluk is niet het hebben van alles wat je wil, maar het waarderen van alles wat je hebt.
Hé mooi mens, kijk eens hoe ver je al bent gekomen. Al die uitdagingen die je hebt doorstaan, alles wat je hebt overwonnen en alles wat je al hebt bereikt, dat is zo ongelofelijk knap. Daar mag je trots op zijn.
Soms is muziek het mooiste medicijn voor je hart en voor je ziel.
Soms is gewoon een kopje koffie drinken met je beste vriend of vriendin alles wat je nodig hebt.
Onthoud: Je hebt geen toestemming nodig om te doen wat je wilt. Het is jouw leven. Het is jouw keuze.
Het grootste verschil tussen geld en tijd: Je weet altijd hoeveel geld je hebt, maar je weet nooit hoeveel tijd je hebt. Geniet van elk moment van je leven.
Ik zou willen dat ik sommige mensen in mijn leven wat eerder ontmoet had.
Het leven is kort en we hebben geen idee wanneer het eindigt. Dus zorg ervoor dat je je tijd doorbrengt met mensen die je laten lachen en je het gevoel geven dat je geliefd bent.
Stop met wat je niet wil. Stop met wat je energie vreet. Kies voor de dingen die je blij, vrolijk, liefdevol en energiek maken.
Alleen zijn is niet erg. De zon is ook alleen en blijft toch schijnen.
Soms word je geraakt door een lied en gaat het niet zozeer om het lied maar om de mensen waar je aan denkt als je het hoort.
Je weet niet wat er in iemands hoofd omgaat, wat er in iemands leven allemaal gebeurt. Oordeel niet. Wees gewoon vriendelijk.
Wat iemand van binnen doormaakt, zie je niet altijd aan de buitenkant. Wees lief en vriendelijk voor elkaar.
Een vriend die je tranen ziet achter je glimlach, je verdriet kent achter je 'het gaat goed', die vriend is goud waard.
Echte vriendschap overstijgt afstand en tijd. Het maakt niet uit hoelang je elkaar niet hebt gezien, de band blijft.
Wanneer iemand van wie je houdt overlijdt, is het leven nooit meer helemaal hetzelfde. Je leert langzaam verder te gaan zonder hen, terwijl je ze altijd veilig in je hart blijft koesteren.
positiviteit
veerkracht
vriendschap
zelfvertrouwen
hoop
Neem op tijd afstand van alles wat je slechte energie bezorgt. Er is geen reden om jezelf op te offeren. Leef jouw leven. Doe wat je gelukkig maakt.
Vriendschap is niet: iedere dag contact. Vriendschap is: elkaar weer zien na weken en verdergaan alsof toen vandaag is.
Een goed mens zijn hangt niet af van je geloofsovertuiging, je status, je ras, je kleur of je politieke voorkeur. Het hangt af van hoe je met anderen omgaat.
Vind iemand die trots op je is, bang is om je te verliezen en voor je vecht, je waardeert en respecteert, voor je zorgt en onvoorwaardelijk van je houdt.
Honden kunnen het verdriet in mensen zien en voelen. Ze ondernemen dan pogingen om hun baasjes op te beuren. Wat een prachtige wezens.
Alles komt op het juiste moment en om de juiste reden. Een persoon, een baan, een telefoontje, een titel, een reis, een nieuwe kans. Alles heeft zijn tijd en zijn plaats. Vertrouw.
Het is geen toeval dat je dit nu leest. Dit is je bevestiging. Alles komt goed.
Als je niet lekker in je vel zit, maak een wandeling. Studies tonen aan dat zelfs tien minuten wandelen je hersenchemie direct verbetert en je gelukkiger maakt.
Ik ben niet gemaakt om te voldoen aan de verwachtingen van anderen. Ik ben gemaakt om mijn eigen pad te volgen.
Oprechte aandacht is een zeldzaam mooi cadeau in een wereld die veelal haast heeft.
Liefde is de moed hebben om kwetsbaar te zijn, om je hart te openen voor het onbekende, vertrouwend dat de reis het waard is.
Omring jezelf met positieve mensen die je aanmoedigen. Niet alleen als de zon schijnt, maar ook als het regent.
Op een dag kom je erachter dat materiële zaken niets voorstellen. Alleen het welzijn van de mensen in je leven.
Stop met aan jezelf te twijfelen. Ga voor wat je wil en doe je best. Punt.
Vergeet nooit dat met één beslissing je leven er totaal anders uit kan komen te zien. Kies voor wat je energie geeft.
Doe alles vanuit een goed hart. Gewoon omdat het kan.
Onderschat nooit de kracht van goedemorgen berichtjes, sorry zeggen en complimentjes geven.
Hé mooi mens, elke keer dat je twijfelt aan jezelf, herinner je dan hoe ver je al bent gekomen. Je bent krachtig en waardevol, precies zoals je bent.
Mensen zeggen niet altijd 'ik hou van jou'. Soms klinkt het gewoon anders. 'Bel me als je thuis bent.' 'Eet gezond.' 'Zorg goed voor jezelf.'
Wees jezelf. Doe je eigen ding. Volg je hart. Als je jouw eigen pad volgt, kom je de juiste mensen tegen en die zullen graag bij je willen zijn en blijven.
Dagelijks nieuwe inspiratie in huis - handgemaakt in Nederland
Gratis verzending vanaf €25 · Dezelfde dag verzonden