Wat anderen zeggen
‘Het vertrouwen in mijzelf teruggekregen’
‘De grootste reden voor mij om mee te doen was de negatieve spiraal waarin ik was beland. Ik zat er door omstandigheden helemaal door heen en was op zoek naar een manier om weer mijn plezier terug te krijgen mijzelf terug te vinden. Als ik nu terugkijk, zie ik dat er zo veel is veranderd. Heb op vele fronten stappen gemaakt en ben er nog volop mee bezig. Het heeft mij handvaten gegeven om gedachten patronen te doorbreken om dingen anders te gaan benaderen. Het heeft mij tot nu opgeleverd dat ik vertrouwen terug heb gekregen in mijzelf en dat ik mij prettiger voel bij een andere manier van benaderen van bepaalde situaties. Ik ben nog volop in ontwikkeling en ben er van overtuigd dat het mij nog meer gaat opleveren dan het nu al doet. De map met de opdrachten ligt nog steeds op tafel en kijk er nog erg vaak in.’
‘Hoe mis kon ik het hebben?’
‘Allereerst was ik al geïnspireerd door de teksten op fb. Daardoor kocht ik de scheurkalender. Toen ik las over de cursus dacht hiervan kan ik leren en anders als het niets is. Tja dan is het jammer van de 50€. Verwachtingen waren laag. Haha, hoe mis kon ik het hebben? Ik zie mezelf en ik ben mezelf weer. Ik zie dagelijks geluk momenten. Keer negatief relatief snel om in positief. Geef het positieve veel aandacht waardoor het groeit. Ik ben zelfverzekerder geworden. Geloof in mezelf. En heb geleerd om voor mezelf op te komen / grenzen te stellen. En als het even minder gaat heb ik handvatten genoeg om snel te herstellen. Ook volg ik inmiddels mijn passie hobby matig en dat levert zoveel energie op. Heerlijk om te doen.’
‘Het geeft me een heel opgeruimd gevoel’
‘Ik zat al een tijd niet lekker in mijn vel. Gedoe op het werk, een vriendschap verbroken van 15 jaar en naarmate je ouder word denk je toch vaak aan vroeger. Ik was bezig het boek te lezen Ontdek je eigen kracht. Erg inspirerend maar ik miste het voor de dagelijkse praktijk. En toen zag ik op fb de aankondiging van de start van Ontwikkel je geluk. Ik heb geen moment getwijfeld dit was voor mij bestemd. Ben elke dag nog blij dat ik me heb ingeschreven.
Een andere kijk op mijn leven dat heeft het mij zeker gebracht. Dat ik niet achterom hoeft te kijken want ik ben geworden door wat ik heb meegemaakt en daar dacht ik dat ik het mee moest doen. Ik heb geleerd dat ik dit zelf kan veranderen op vele manieren en daar ben ik dankbaar voor ik pas het dagelijks toe. Ook voor de spiegel zoals ik geleerd heb op die dag heb ik me meerdere keren gezegd dat ik er wezen mag en er toe doe. Dit is iets wat nu heel vanzelf sprekend is. Ik ben gelukkig echt lach veel meer en geniet van kleine dingen. Durf te zeggen wat ik er van vind en kom voor me zelf op. Dat is helemaal nieuw voor mij en geniet er van. Denk dieper na over gebeurtenissen en de cirkel en de bubbel zijn mijn favoriet dat geeft een heel opgeruimd gevoel. Samen met mijn man heb ik het regelmatig over de opdrachten en wat er geschreven word. Hier kunnen we heel goed over praten en dat vind ik heel waardevol.’
‘Daarom las ik elke morgen de mail’
‘Ik heb meegedaan omdat ik nooit wil ophouden met groeien , in genieten en ruimte voor mezelf creëren. Dat is me het afgelopen jaar aardig gelukt! Mede door jouw elke dag terugkerende oppepper! Ik geloof in je echtheid. In je liefde voor mensen ook, je motivatie om de mensen gelukkig te maken. Daarom las ik elke morgen de mail! Ik wil je zeggen: je bent goed bezig. Dank je wel voor je wijze lessen. Ik ben gelukkiger geworden.’
‘Hierdoor is er een stroom van allerlei positieve dingen ontstaan’
‘Had tijdens en na mijn burn out voor mezelf al besloten dat het nu mijn tijd werd…alleen hoe?! Had al een cursus mindfulness gedaan, maar wilde nog wel meer handvatten… Dat het voor mij laagdrempelig was qua prijs en online, speelde ook mee. Lekker 1 opdracht per week om aan te werken, dus heel erg overzichtelijk!
En ik heb er echt zo ontzettend veel van geleerd… De flow waar ik al wel een beetje in zat, heb ik kunnen uitbouwen. Ik zie bijna alleen maar positieve dingen. Hierdoor is er een stroom ontstaan van allerlei positieve dingen. Ik sta relaxter in mn werk, kan loslaten wat anderen ergens wel niet van zullen denken en geniet van kleine dingen en kleine stapjes voorwaarts! Hierdoor is er liefde in mijn leven gekomen…wat ik graag wilde, maar ook eng vond omdat ik nadacht over de consequenties. Dat doe ik steeds minder , waardoor ik t ook aan mijn schoonfamilie heb kunnen en durven vertellen en hun reactie is me eigenlijk meer dan meegevallen!!’
‘Ik vond dat het tijd werd voor mijzelf.’
‘Ik wilde weer gelukkig zijn. Ik volgde je berichten online. Zo las ik de start van ‘Ontwikkel je geluk’. Die kans heb ik met beide handen aangenomen. Ik ben mijzelf en mijn eigenwaarde aan het hervinden. Ik heb geleerd dat rust voor mij heel waardevol is. Dat ik mag genieten van dingen die ik leuk vind. Dat doe ik ook weer. Ik heb geleerd dat ik mijzelf niet groot hoef te houden. Ik durf mijzelf nu kwetsbaar op te stellen. Ik heb geleerd trots te zijn op wie ik ben, wat ik doe en wat ik heb opgebouwd.’
Een prachtige training met blijvende positieve impact in je leven.